Ofte stillede spørgsmål

Blomster leveret direkte fra et central lager til fordøren er et nyt koncept i Danmark og vi har derfor forsøgt at samle et par typiske spørgsmål og svar nedenfor.

Hvis dit spørgsmål ikke er besvaret nedenfor, så ring eller skriv til os. Vi svarer alle henvendelser hurtigst muligt.

 

Indkøb og levering

Hvordan bestiller man?

Man besøger blot vores webshop fra sin laptop, tablet, smartphone, rumskib eller hvad man nu foretrækker at bruge.

Hvor meget koster levering?

I samarbejde med PostNord tilbyder vi næste dags levering af alle vores buketter. Priser fremgår af vores webshop.

Har jeg en garanti for at jeg modtager blomsterne?

Vi ved at det er vigtigt at blomsterne ankommer når du forventer det, især når det er i forbindelse med en særlig anledning såsom fødselsdage, jubilæer osv.

Du har derfor en 95% garanti for at blomsterne ankommer på en bestemt dag og vi arbejder samtidig på at kunne tilbyde en 100% garanti med et særligt sendebud i den nærmeste fremtid.

Hvornår kan jeg få leveret blomster?

I øjeblikket tilbyder vi næste dags levering i hele Danmark tirsdag – lørdag. Da PostNord ikke henter og leverer om søndagen har vi desværre en 2 dages pause. Heldigvis holder vores blomster i mere end 2 dage, så fredagens og lørdagens blomster vil forsat pryde hjemmet/kontoret.

Hvornår er det seneste jeg kan bestille blomster til levering næste dag?

Blomster bestilt inden kl. 16 mandag til – fredag kan blive leveret næste dag. Bestillinger modtaget efter dette tidspunkt til vil sendt hurtigst muligt og seneste modtages dagen efter igen.

Blomster bestilt lørdag, søndag og mandag vil blive leveret om tirsdagen.

Kan jeg bestille blomster til samme dags levering?

Ikke i øjeblikket, men vi er ved at undersøge mulighederne for dette.

Hvor leverer I?

Vi leverer over hele Danmark. Vi kan desværre ikke levere uden for Danmarks grænser inklusiv Grønland og Færøerne.

Leverer I også til hospitaler?

Ja, men vi anbefaler I kontakter hospitalet først og får vejledning i hvordan man bedst sikre sig at blomsterne kommer frem til rette person.

Hvad hvis modtageren ikke er hjemme når I forsøger at levere blomsterne?

I forbindelse med bestillingen kan du vælge om postbudet blot må stille pakken ved hoveddøren eller om den skal indleveres til nærmeste opsamlingspunkt.

Da der er tale om friske blomster skal de helst i vand igen inden for 24 timer (maksimalt 48 timer) efter afsendelse fra vores lager.

 

Blomster

Hvordan beskytter I blomsterne?

Vi har udviklet en speciel kasse som har de rette dimensioner til en sikker og effektiv levering af dine blomster, så intet bliver beskadiget under fragt. Her får vi en lille hjælpende hånd fra Moder Jord, da mange planter har en naturlig forsvarsmekanisme. På eksempelvis roser er nogle af de ydre blade et ekstra beskyttende lag og de kan nænsomt fjernes hvis ser lidt gamle ud.
Når blomsterne bliver sat i vand vil de begynde at blomstre inden for kort tid.

Generelle tips til afskårne blomster

Nedenstående er nogle tips og lidt god viden vi har samlet, som du kan bruge i forhold til, hvordan du blandt andet plejer dine afskårne blomster:

  • Køb kun blomster med et friskt udseende med åbne blomster og farvevisende knopper
  • Pak dem ind så du undgår skader på blomster og stilke under hjemtransporten
  • Efter hjemkomst stilles blomsterne i vand en halv times tid, mens de stadig er indpakkede
  • Placer altid blomsterne i en ren vase
  • Inden placering afskæres 1-2 cm af stilkene med et skråt snit. Brug en skarp kniv – ikke en saks
  • Husk at fjerne de nederste blade, således at ingen blade er i berøring med vasevandet
  • Brug det medfølgende holdbarhedsmiddel og tilsæt lidt sukker i vandet (stivelse)
  • Brug altid lunkent eller varmt vand
  • Efterfyld rent vand efter behov
  • Undgå at placere blomsterne i direkte sollys samt i umiddelbar nærhed af frisk frugt
  • Stil blomsterne køligt om natten

Roser

  • Holdbarheden forbedres hvis du umiddelbart efter at have skåret ca. 2 cm. af stilkene, holder disse i en gryde med kogende vand i ca. 1 minut. Derved trækkes luft ud af blomstens transportsystem og giver derved mulighed for at blomsten kan trække vand helt op i toppen af stilken. Samme behandling gives hvis hovedet nikker, uden at blomsten er afblomstret.

Krysantemum

  • Holdbarheden forlænges ved at koge stilkene som hos roserne

Hvor lang tid kan jeg forvente at have mine blomster?

Blomsterne bliver pakket og sendt hurtigst muligt, så du får så friske blomster som overhovedet muligt. Da vores forretningsmodel tillader os at springe over en del af de traditionelle trin er der væsentlig kortere fra marken til dit stuebord.

Hver blomst har en individuel levetid, men forvent 7 – 10 dage.

Ankommer blomsterne i en færdigbundet buket?

Vores blomsterbundter kommer sikkert pakket ned og derfor ikke færdig bundet eller arrangeret. Du skal dog ikke være bekymret for du behøver ikke at være professionel blomsterbinder for at arrangerer vores blomster. Hvis du savner inspiration, så besøg os på vores Instagram eller Facebook side.

Hvad skal jeg gøre med blomsterne?

Der følger en kort instruks med i pakken og vi vedlægger endvidere en lille pose med næring til blomsterne, så de holder sig i så lang tid som muligt.

Sørg blot for at finde en passende vase, skære alle stilkene i en 45° vinkel og fjern alle blade, der er under vandoverfladen. Giv nu blomsterne lidt tid til at falde til ro og suge lidt næring til sig hvorefter du vil kunne nyde dem i fuldt flor.

Kan I levere en vase med?

Ikke på nuværende tidspunkt, men vi forventer at tilføje dette til sortimentet inden længe.

Kan jeg selv sammensætte en buket?

Da vi tilstræber os at levere den bedst mulige kvalitet på markedet kan vi desværre ikke tilbyde andet end hvad der fremgår af vores sortiment. Skulle du have forbedringsforslag hører vi gerne fra dig. Du har dog en mulighed for at vælge “liljefri” buket, da de er ekstremt giftige for katte og kan endvidere fremkalde allergiske reaktioner hos mennesker.

Jeg er utilfreds med mine blomster – hvad gør jeg?

Det er vores mission at levere den højeste kvalitet til den bedste pris, men blomster er jo skrøbelige. Skulle uheldet derfor være ude, så tag et billede af bundet/buketten og kontakt vores kundecenter.

Jeres kasser er seje, men hvordan slipper jeg af med dem når de er tomme?

Kasserne er delvist lavet af genbrugsmaterialer og kan sagtens genbruges igen.

 

Betaling

Hvordan betaler jeg for mine blomster?

På nuværende tidspunkt accepterer vi alle gængse betallingskort såsom Dankort, VISA, Mastercard etc. og derudover tager vi imod MobilePay og Paypal.

Hvis du savner en betalingsmulighed, så sig til.

Hvor sikkert er det at betale online?

Vores betalingssystem leverandør er fuldt ud sikkerhedscertificeret, hvilket gør vores webshop fuldstændig sikker. Vi opbevarer ikke selv nogen betalingskortoplysninger.

Jeg har en rabatkode – hvad gør jeg?

Når du kommer til betalingssiden vil der være et “rabatkode” felt hvori du kan indtaste din kode.